Úvodní seznamovací schůzka

Na začátku je potřeba zjistit s kým vlastně máme tu čest. Vy nevíte, co jsem zač a já nevím, jak Vám můžu pomoci. Nejdůležitější jsou pro mě informace. Musím vědět, co potřebujete, co si přejete a jak toho chcete dosáhnout. Je jedno, jestli spolu budeme řešit  jen pojištění nebo koupi Vašeho vysněného bydlení. U všeho jsou potřeba informace. A počítejte s tím, že budu hodně zvědavá. Samozřejmě Vám představím i sebe, moji práci, reference od klientů a podmínky naší spolupráce.

Když je vše jasné, tak můžeme přistoupit ke kompletaci podkladů – list vlastnictví, věcná břemena a další právní omezení, nabývací titul, úvěrové smlouvy, zástavní smlouvy, dispoziční plán, energetický štítek, pojistné smlouvy a řadu dalších dokumentů dle toho, co spolu budeme řešit. 

Zpracování tržní analýzy a příprava obchodní strategie

Na základě zjištěných informací, aktuálních nabídkových cen z okolí a za využití cenových map již prodaných srovnatelných nemovitostí zpracuji tržní odhad, který můžeme ještě upravit dle Vašeho očekávání rychlosti prodeje. Může se stát, že se na peníze spěchá, tak dle toho upravíme i cenu. Na druhou stranu se dá i tržní cena dostat výše při použití kvalitní prodejní strategie, perfektní prezentace a zakončit prodej aukcí. Ale to již předbíhám.

Když již víme, za kolik budeme prodávat a kdy potřebujeme peníze, tak již nezbývá nic jiného než zvolit obchodní strategii takovou, aby se daná nemovitost na trhu neohřála moc dlouho.

Představení výsledku tržní analýzy a obchodní strategie

Poté Vám detailně představím strategii prodeje, výsledný odhad, podmínky naší spolupráce a když Vám vše bude dávat smysl, tak to zpečetíme podpisem zprostředkovatelské smlouvy. V případě, že budou chybět nějaké dokumenty, jako energetický štítek, technická inspekce nemovitosti, geometrický plán či zákonné revize, potřebné zajistím tak, aby šlo vše hladce.

Příprava nemovitosti

Každá nemovitost je jiná a každá potřebuje připravit před prodejem, tak aby byla, co nejlákavější pro zájemce. Někdy stačí pořádně uklidit a interiér doladit pomocí homestagingu. Někdy je potřeba jít dále. Nemovitost vyklidit, uklidit, posekat zahradu, vymalovat, udělat částečnou rekonstrukci, vybavit ji nábytkem a dekoracemi a pak teprve profesionálně fotit. Může to být hodně práce než vznikne fotografie, která by nejlépe odrážela ráz a náladu interiéru.

Profesionální fotografie

Kéž by již brzy všichni pochopili, že profesionální fotografie je malý zázrak. Samozřejmě, že fotit umí každý druhý, hlavně za použití chytrých telefonů, ale na profesionální práci stejně nic nemá. Dle mého se musí každá nemovitost, opravdu KAŽDÁ nafotit profesionálem. A když  je nemovitost profesionálně připravená od designera, tak je radost pohledět na výsledek práce.

Najdete 5 rozdílů? :-)

Videoprohlídka

Nemalou součástí kvalitní prezentace nemovitosti je video. Díky videu mohou zájemci lépe vidět, jak by se v dané nemovitosti žilo a bydlelo. Video je velmi oblíbené a Vaši nemovitost díky němu vidí mnohem více zájemců a zanechává v nich větší emoční prožitek než jen fotografie. Dá se použít i dron, abyste mohli vidět lokalitu z ptačí perspektivy.

No řekněte, co je lepší? Fotografie nebo video? Za mě kombinace obojího!

3D sken nemovitosti, virtuální prohlídka

Je úžasně, co všechno nám přináší moderní technologie. Představte si, že sedíte doma a můžete si virtuálně projít každý centimetr nemovitosti, chcete vidět, jaké jsou kliky? Můžete. Chcete vidět, jaký je použit odstín spárovačky na dlažbě? Můžete.  Jen sedíte u počítače a chodíte ve vysněné nemovistosti. Nebo tam i můžete téměř opravdu chodit díky virtuálním brýlím. To by se stihlo prohlídek, kdyby to používalo více makléřů.

 

2D,3D půdorys

Když jsem sama kupovala dům, tak mi u všech. Ano, u VŠECH inzerátu chyběl půdorys. Je to už pár let, tak budu optimistka, že se to již změnilo a půdorys je automatickou součástí všech inzerátů. Pro mě osobně je půdorys velmi důležitý, jak bez toho si přesně představím dispozici, jak budu vědět, kde jsou okna a dvěře. Jak poznám, jestli se mi do obýváku vejde gauč?

Půdorys prostě být musí!

Vizualizace

Některá nemovitost nemusí být v úplně přijatelné kondici na pěknou prezentaci a majiteli se nemusí chtít jít do celkové rekonstrukce. Nevadí. Uděláme pro lepší představu vizualizaci, jak by  nemovitost mohla vypadat po rekonstrukci.

Webové stránky nemovitosti

Máme nafoceno, natočeno, kvalitní copywriting, půdorys a hromadu dalších podkladů? Tak udělám na Vaši nemovitost samostatnou webovou stránku, kam díky placené reklamě dostaneme ještě více zájemců.

Propagace nemovitosti

Možností , jak propagovat nemovistost je mnoho. Osobně upřednostňuji propagaci na sociálních sítích, PPC reklamu na Seznamu i Googlu, placenou reklamu na Facebooku a YouTube.

A v neposlední řadě Vám budu inzerovat na největších realitních portálech – sreality.cz, reality.idnes.cz a dalších 27 realitních serverů.

Lokální marketing

A když už něco prodáváme, tak to dáme vědět i v okolí. Na nemovistosti bude plachta, uděláme letáky, brožury nemovitosti a inzerci v místních novinách.

Prohlídky

Někdo by si mohl říct, co je za vědu někomu ukázat nemovistost? Dle mého to může být velká alchymie. Udělat dobrý dojem za prvních pár sekund, co zájemci vejdou. Ideálně už před vstupem vědět, co požadují od nemovitosti, jaké silné stránky jsou pro ně důležité, aby se celá prezentace ubírala jen k jednomu jedinému a to vyvolat potřebu ke koupi. Tah na branku by měl mít každý makléř a měl by i vycítit, kdy má klienty tzv. umlátit informacemi o nemovitosti a kdy má být prostě jen zticha, aby klient vstřebal atmosféru a pocítil, jak by se mu tam žilo…..

Informace a komunikace jsou základ úspěšných prohlídek. V neposlední řadě od zájemců žádám zpětnou vazbu na prohlídku. Za prvé, abych věděla, co se jim na dané nemovitosti líbilo či nelíbilo, abychom se s majitelem věděli na čem eventuálně zapracovat. Za druhé se ptám i na mou osobu, abych věděla v čem se můžu jako obchodník zlepšit. Protože zpětné vazby a sebevzdělání není nikdy dost!

Vyjednávání,prověření zájemce, rezervace

Zájemce projevil zájem a začíná smlouvat a vyjednávat, žádá slevu kvůli lokalitě, kvůli třem schodům k výtahu, kvůli sloupu ve výhledu. Je milion důvodů, proč si říct o slevu a jen dobrý obchodník Vám zajistí cenu , co nejlepší a ideálně bez slev!

Když už se dohodneme na finální ceně, tak Vám zájemce prověřím, aby byla jistota, že je bonitní a bez poskvrnky :-) , aby se mohlo přistoupit k podpisu rezervační smlouvy, která rozjede báječné kolečko dalších úkonů, které můžou trvat i několik týdnů.

Hypoteční úvěr, zástavní smlouvy, pojištění

Zajištění financování,odhadu i pojištění je proces na delší dobu. Musím pro Vás získat od bank ty nejlepší možné podmínky a to nemám na mysli jen tu nejnižší sazbu.  Je důležité, aby ve smlouvě nebyly skryté poplatky, sankce, aby bylo zdarma vyřízení úvěru i odhadu a hlavně bez přidaných podmínek, že si k hypotéce musíte vzít životní pojištění a kreditní kartu a další. Banky si někdy vymýšlejí a neznalý klient může zbytečně skončit u nevýhodné smlouvy.

Mít pojištění je určitě důležité, ale není třeba se upisovat ne k vždy výhodné smlouvě kvůli slevě 0,1% ze sazby. Od toho jsem tady já, abych Vám našla tu nejvýhodnější nabídku, jak z hypotéky, tak i pojistek.

Právní servis

Zajistím pro Vás veškerý právní servis, od přípravy kupních smluv až po úschovu prostředků. Jakmile bude znění odsouhlasené všemi stranami, tak uděláme v ideálu hromadnou autogramiádu, kdy se podepíše vše najednou– kupní smlouvy, advokátní úschova, zástavní smlouvy, návrh na vklad i hypoteční smlouvy. Po podpisu a splnění všech podmínek  můžu běžet do banky a na katastr, kdy Vám poté ohlídám zákonné lhůty na přepis, aby se mohla obchodní transakce dokončit.

Výplata, předání, přepis energií, platba daně

Jakmile dojde k přepisu na katastru nemovitostí, tak advokát uvolní prostředky z úschovy a může dojít k faktickému předání nemovitosti novému majiteli, se současným převodem energií.

Na konci celého příběhu Vás nechám podepsat daňové přiznání, abychom nezapomněli státu odvést daň z nabití a můžeme si společně přiťuknout na jeden uzavřený příběh…

Stáhněte si zdarma

7 chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů